نویسنده : امیررضا اسماعیلی
پس از معرفی ب ام و سری ۱ کوپه شرکت ب ام و چهارمین عضو از خانواده ی سری ۱ را به طور رسمی معرفی کرد .
این خودروی کابریولت ( روباز ) را باید به عنوان " اولین خودروی با کلاس کابریولت در رده ی خودروهای کامپکت " دانست .
طراحی خارجی این خودرو در نمای جلو و عقب همانند مدل کوپه میباشد ولی سقف روباز این خودرو مهم ترین تمایز را نسبت به مدل کوپه ایجاد میکند .
نمای چراغ های جلو به همراه خطوط عضلانی بدنه نمایانگر یک خودروی خاص آلمانی است .
اما کمی هم به مشخصات فنی این خودرو بپردازیم : سقف در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع الکتروهیدرولیکی میباشد که به طور اتوماتیک و تنها با فشار یک تکمه ظرف ۲۲ ثانیه باز یا بسته میشود .
استفاده از قطعات براق نقره ای رنگ در داخل کابین در هنگام تابش نور آفتاب و باز بودن سقف یک نمای بسیار زیبا و البته درخشان ! را به وجود می آورد .
صندوق عقب این خودرو نیز تا حد امکان بزرگ ساخته شده تا بتواند پاسخگوی ورزشکارانی باشد که با این خودرو چوب گلف یا اسنوبورد حمل میکنند .
این مدل با چهار موتور بنزینی عرضه میشودکه از مدل ۱۱۸ آی که از یک موتور ۲ لیتری با ۱۴۳ اسب استفاده میکند آغاز شده و به مدل ۱۳۵ آی با ۳۰۰ اسب بخار ختم میشود .
یک موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۷ اسب بخار هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر